CRM sayesinde elde edilen avantajlar:
1- Müşteri Bilgisine Ulaşmada Daha İyi Görüş Netliği
Temsilciler hesaplarını, kurulan kontaktları, olanakları, görevleri ve tek bir alandaki olayların tamamını görebilir. Bu da elverişlilik, her zaman organize olma ve 360 derecelik bir müşteri bakışı kazandırır. Bu da hiçbir kağıt dosyası, Excel tablosu, yapışkanlı notun olmadığı ve tamamının CRM de depolandığı anlamına gelir.
2. Kolay Hesap Planlaması
Temsilciler bu sayede kendi hesap planlamalarını yapabilirler. Çünkü temsilciler kendi müşterilerinin hikayelerini görebilirler ve böylece görevleri gerçekleştirmek için bir hesap stratejisi veya etkinlik planı geliştirebilirler. Son olarak her bir hesap için harcanan süre uzunluğu ve çabalarının sonucunu görebilirler.
3. Daha İyi Zaman Yönetimi
Temsilciler, günlerini daha iyi tasarlayıp öncelikli hale getirebilir, etkinliklerini daha iyi yönetebilirler. Takvimlerini ve ana sayfaya gelmekte olan görevleri görebilirler ve bunları kontrol ederken CRM deki olanakları takip edip son dönemdeki öncelikli fırsatlara odaklanabilirler.
4. Raporlar
Temsilciler kendi raporlarını aşağıdaki şekilde yönetebilir:
• Kısa sürede ziyaret edilmemiş hesaplar
• İletişim hattında kazanılan ve kaybedilenleri içeren fırsatlar,
• Satın alınan ürünler
• Tamamlanmış etkinlik ve görevler
5. Kontrol Paneli
Temsilciler, tek hamlede nasıl kullanabileceklerini gösteren kendilerine özel kontrol panellerini yaratabilirler. Kontrol paneliyle, çeşitli grafik formatlarda onlar için kritik olan bilgileri görebilirler. Aynı zamanda hedeflerine doğru olan ilerlemeleri görebilmek için kırmızı, sarı ve yeşil eşik dizayn edebilirler.
6. Yeni Dönem Analizleri
Temsilciler satılan yeni eğilimleri takip etmek için ve daha çok satış yapmak için bu bilgiyi kullanabilirler. Yeni dönem eğilimleri hakkında edindikleri bilgi sayesinde fırsatlar üzerindeki kazanma ve kaybetme oranını hesaplama olanağı, iletişim hattındaki olanaklarla beraber aylık eğilimleri takip etme, temsilcinin en çok yaptığı etkinlik tipleri ve kotaya karşı olan yakın anlaşmaların sayısını görebilirler.
7. Fırsat Tahminleri
Tüm fırsatlar CRM içinde güncellenir; temsilciler, satışın nereden geleceğini, önceki dönemler için hangi tahminlerde bulunduklarını, nerede daha fazla satış yapabileceklerini görebilirler. Artık temsilcilerin Excel tablosu güncellemesi yapmalarına ve tahminlerini yöneticilerine mail olarak göndermelerine gerek yoktur. Yöneticiler ek bir tabloya ihtiyaç duymadan yapılan tahminler üzerinde düzenleme yapabilirler.
8. E-mail Şablonları
Temsilciler müşterileriyle devamlı ve daha kolay iletişim kurabilirler. CRM, tanıtıcı satış çağrıları gibi standart e-posta şablonları sağlar. Böylece kolay bir şekilde düzenlenen çoklu kontakt sağlar.
9. Kolay Veri Güncellemesi
Temsilciler tek bir tuşa tıklayarak kontaktlarınınkontakt bilgilerini güncellediği taleplerde bulunabilirler. Diğer e-posta şablonlarında olduğu müşteriye özel ‘bağlantıda halinde kalma’ maili oluşturmak kolaylaşır. Gelen yanıtlarla kontakt sağlandığı zaman, temsilciler güncellenen bilginin kabul edilip edilmeyeceğine karar verebilirler.
10. Sabit Kayıt Araştırma ve Yaratma
Temsilciler, ihtiyaç duydukları kayıtlar için hızlıca araştırma ve yaratma gerçekleştirebilirler. Aynı zamanda tek bir tıkla yeni rehberler, hesaplar, kontaktlar ve fırsatlar ekleyebilirler.
Siz de bu faydaları ve daha fazlasını yakalamak için Freedom ERP CRM modülünü kullanabilir ve danışmanlıklarımızdan faydalanabilirsiniz