
Müşteri İlişkileri, Bir ERP yazılımı müşterilerin sipariş aşamalarını kolayca yönetebilmenizi sağlar. Eğer müşteriniz yeni ürün özelleştirmeleri isterse ERP yazılımı ile üretim sürecinizi değiştirebilirsiniz. ERP sisteminiz hataları ayıklar ve müşterinize hızlı bir geri dönüş yapmanızı sağlar.
Eğer siz üretimden dağıtıma kadar bütün süreçleri kendiniz yapan bir şirketseniz, büyük bir finansal yatırım yapmış olmalısınız. Üreticiler makine, bina, personel ve teçhizata ihtiyaç duyar. Dağıtımcılar ise depolar, forkliftler ve dağıtım kamyonlarına yatırım yapar.
Eğer yatırımınızdan geri dönüş bekliyorsanız, ERP sisteminden yardım almalısınız.
Rekabetçi fiyatlama, özelleştirilmiş ürünler ve indirimler
ERP sistemi ürünlerinizi müşteri ihtiyaçlarına göre özel olarak uyarlamanıza yardımcı olur. ERP sistemi daha iyi veri depolama özelliğiyle bu konuda size yardımcı olur. Ayrıca tüm müşteri siparişlerinizi miktar, stil ve diğer göstergeler üzerinden izlemenizi sağlar. ERP yazılımınız aynı zamanda satış temsilcilerinin aldığı müşteri notlarını içerir. Bu notlar rakiplerin sattığı ürünler hakkında bilgiler de içerebilir. Bütün bu bilgileri ürünlerinizi satma şansınızı arttırmak için kullanabilirsiniz.
Örneğin, müşterinizin aylık aldığı ürünlerin fiyatı belli bir noktaya geldiğinde o müşteriye özel indirim önerebilirsiniz. ERP sisteminizde ve satış bölümleriniz arasında bir bağ bulunacağından muhasebe bölümü ne kadar indirim uygulanacağını ve bu indirim üzerinden yüzde kaç kar edileceğini hesaplar. Müşterileriniz için bir ürünü özelleştirirken ERP sisteminizi kullanın.
Mesela beyzbol eldivenleri ürettiğinizi varsayalım. Satış departmanından çalışanlarınızın, bir müşterinizin eldivenlere takım logosu ekletmek istediğini not aldıklarını gördünüz. ERP sistemiyle müşteri için eldivene logo eklemenin maliyetini ve ürünün yeni fiyatını kolayca hesaplayabilirsiniz. ERP sistemi bütün rakiplerinizin güncel fiyat bilgilerini depolayacağından, fiyatlarınızı rekabet ölçülerinde tutabilirsiniz. ERP sisteminizde verilere ulaşmanın kolay olması, sizin hızlı ve tutarlı kararlar almanızı sağlar.
ERP Sistemi Kullanımı İadelerin Riskini Azaltır
Müşterilerin ürünleri iade etmesi şirket için sinir bozucu olabilir. Bir ERP çözümü çeşitli şekillerde bu riski en aza indirmeye yardımcı olur. Öncelikle işe çalışanlarınızı ERP yazılımı ile ilgili eğitmekle başlayın, üretim prosedürlerinizi yazılı olarak üretim sahanız başta olmak üzere şirketinize yerleştirin. Prosedürlerinizi belgeleyerek üretim sürecinizi netleştirirsiniz. Çalışanlar üretimin doğru gidip gitmediğini prosedürleri kontrol ederek izleyebilir. Bu adımlar, kusurlu üretim yapma riskinizi azaltır.
Bir müşteri iade yapmak istediğinde ERP çözümü süreci hızlandırır. ERP sisteminiz üretim departmanı çalışanlarınızı stoklardan çıkarılan envanterin tekrar yerleştirilmesi konusunda bilgilendirilme sürecini hazırlar ve hızlandırır.
Ayrıca muhasabe departmanını da bilgilendirerek ek maliyet olarak hesaplama yapılmasını sağlar. Lojistik departmanınızın ürünleri nereye göndermesi gerektiğini bilmesini sağlar. ERP yazılımı ile iade sürecini hızlandırmak müşteri memnuniyetini de arttıracaktır.
ERP Sistemi İle Zamanında ve Doğru Teslimat
Tedarik zinciri dağıtım bölümü karmaşık olabilir. ERP sistemi, sevkiyatlarınızı kolayca taramanızı sağlar. Ürünleriniz sevkiyat için kamyonlara yüklendiğinde, verileri ERP sisteminize girersiniz. Eğer aynı kamyonda farklı adreslere sevk edilecek ürünler taşırsanız, ERP sisteminizle her müşterinin doğru ürünü teslim aldığından emin olursunuz. Aynı taranan bilgilerle fatura kesme ve muhasebe tarafından satılan mal olarak kayıtlara geçirilmesi yapılır tek veri tabanı üzerinde çalışan ERP sistemi tekrar veri girişine gerek olmaz.
ERP Sistemi Sayesinde Rekabette Karlı Çıkmak
Eğer rekabetçi bir sektörde mücadele ediyorsanız ERP sistemi sizi pazardaki diğer firmalardan daha iyi performans gösterme konusunda bir adım öne taşır. ERP sistemi ile müşteri ihtiyaçlarına cevap ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olur. Satış ve karınızı artırmak için bir ERP sistemine sahip olmayı düşünün.